"Hati-hati dengan towing ini" Ramai Lagi Yang Sudah Menjadi Mangsa!



Tujuan saya up status ni bukan nak menutup periuk nasi sesiapa, cuma sebagai peringatan buat mereka yg menggunakan lpt 2. Hati-hati dangan towing yang disediakan pihak lpt. Kejadian ni berlaku akhri bulan april 2015, suami saya otw dari terengganu ke seremban, kemudian kereta breakdown di highway perasing. Plus bagi nombor towing yang pakai baju hijau tu.

Siap la towing sampai ke bukit goh, wokshop brader towing ni jugak. Dia cakap kat suami kereta rosak gearbox. So suami tinggalkan kereta dan mintak dia baiki sebab suami rushing nak onshore. Beberapa hari sebelum flight suami, brader zul ni call bagitaw kereta xcdent masa dia test. So suami tak nak susahkan brader tu, bagi la cover note untuk cover insurans.

Bila suami dah naik keje, bini dia ni la yang pegang tnggungjawab uruskan kereta yang baiki kat bengkel. Hampir 3 bulan baiki, kereta tak siap2. Kalau call tanya bila siap brader ni akan marah dan kata bukan nak jaga kereta saya ni je. So saya sabar lagi..... Saya nak mintak ambil kereta susah sangat, macam saya ni nak kereta dia. Asalnya dia bgtaw suami saya harga baiki 1800, kemudian dia mintak dengan sy 4200. So saya rasa saya dah ditipu....

Walau bukan ditipu berbilion, namun saya rasa orang macam ni harus kena tindakan. Sebelum ambil kereta, saya buat satu report polis. Saya ditemani 2 orang polis masa ambik kereta. Tapi malangnya, brader ni janji pkol 11 pagi, smpai pkol 7 baru dapat kereta. Itu pun dia tinggalkan kereta saya di wokshop orang lain. Keadaan kereta saya sangat menyedihkan, dan sebenarnya dia tak baiki pun.

Dalam pada menunggu kereta, saya sedar kami diperhatikan oleh gangster. Sampai sekarang kereta saya blom siap. Tapi lega sebab dihantar di bengkel yang kita kenal. Dan pomen yang baiki kereta saya cakap gearbox asal tak rosak langsung, cuma bocor sikit. Tapi brader zul dah ambil semua barang dalam gearbox tersebut... So, buat yang gunakan lpt 2, hati-hati..... Saya bukan mangsa yang pertama, tp apa tindakan pihak berkuasa kawasan bukit goh?





Share this

0 Response to ""Hati-hati dengan towing ini" Ramai Lagi Yang Sudah Menjadi Mangsa!"

Post a Comment